Home & Living

זרקור אמנים: דיוקנאות המילניום הישן של קייטה מורימוטו

הצייר הצעיר טורונטו קייטה מורימוטו, שתואר בבעיית אוקטובר 2017 של הבית והבית, מעניין עניין רב לדיוקנאותיו, עם מופעי סולו הן בקנדה והן גם ארה”ב עם זאת, עיבודו של אמן יליד יפנים של בני גילו אופייניים יותר ליצירות של אדונים הולנדים מאשר 17 מיליון הסופיות שהועלו בכל שבוע. עיבוד האור של קייטה כמו גם אפל מעלות את היפסטרים במרכז העיר, כמו גם הופך מסעדות ללא תיאור למשואות קורנות. כאן היא בחירה ביצירותיו, כמו גם תובנות של קייטה על מה שמייחד כל אחד מהם.

לאחר הגשם, 2016, שמן כמו גם אקריליק על פשתן (60 1/4 ″ x 4 ″). כל העבודות המוצעות עם גלריית ניקולס מטיבייה.
קייטה תגלוש לעתים קרובות בעיצובים בפייסבוק, או שיחת טלפון לחברים, כפי שעשה לציור זה. “אחרי שהגשם מתאר שלושה עמיתים שלי שהגיעו בסטודיו שלי באופן אינדיבידואלי לעשות מפגשי תמונות. הרקע הוא מבנה מדרגות מוזר באמצע פארק מפרץ ההומבר בחופי המערב של טורונטו. היצירה לקחה קצת איסוף דיגיטלי, שאני משתמש בה הרבה מאוד בעבודתי. זה מושג דומה ליצירות אחרות כמו בתחנה, שם דמויות שהוצגו על ידי העל היו בסופו של דבר הטריגר חזותי כמו גם הזמנה לצופה להפיק נרטיבים משלהם. ”

בתחנה, 2017, שמן בפאנל (20 ″ x 16 ″)
רבים מציורי קייטה מתארים את העיר בלילה, המאפשרת לו לשחק את הניגודיות של האור כמו גם חשכה. ביצירה זו, נוף רחוב פרברי מעביר תחושת בידוד. “בתחנה נמצאת בקהילה שלי שם היה הבית המשולש ביותר הזה שגיליתי מסקרן חזותית. אני תמיד נהנה מהמושג של נרטיבים מעורפלים בין דמות כמו גם אווירה כמו אלה בציוריו של אדוארד הופר. הם נוטים לייצר סוג של מתח חזותי. ”

Kenkenpa (Hopscotch), 2015, שמן בפאנל (24 ″ x 18 ″)
הפרטים העדינים של כיסוי חצאית מעולה, רקע כהה כמו גם העור הזוהר של הנבדק נזכר בפורטרטים של ג’ון זינגר סרגנט של נסיכות החברה. “האישה במרחב הקריוקי הייתה מושג פשוט מאוד שקיבלתי מאיה (החבר שלי בציור) שקפץ סביב החלל בזמן שעשינו צילום תמונות. סידרנו את הכיסאות בשיטה שהיא עשויה לנגן עליהם הופסקוטש. אני באמת נהנה מאי התאמת הפעילות כמו גם מהאזור שהאדם תופס. כשהוא מצויר, אני מגלה שזה מעניק איכות גבוהה מעורפלת למה שקורה באמת. ”

Storefront, 2017, שמן בפאנל (20 ″ x 16 ″)
המוקד של עבודותיו החדשות יותר של קייטה מכוון את הזרקורים על החזיתות המתעלמות לעתים קרובות ברחובות העיר שאנשים עוברים עד פעמים רבות ביום, ובכל זאת לעולם לא יבחין בכך. “Storefront מבוסס על מסעדה בקוריאטאון בטורונטו, ליד תחנת הרכבת כריסטי. נורות LED הצבעוניות בחלון החנות תפסו את עיניי באופן מיידי, כמו גם גרמו לי לרצות לצבוע אותו. ”

צפו, 2017 אקריליק כמו גם שמן בפאנל (16 ″ x 20 ″)
אפילו חנות פשתן צנועה רחצה באור זהוב, כך שנראה שהיא זוהרת בתוך הסמטאות הכהות כמו גם במדרכות. “חזית החנות הצהובה היא חנות פשתן מיטה בשכונה שלי. מה שבאמת התלהב מהסצינה היה החתול בחלון שמעל החנות: הרגשתי כאילו היצור הזה סוקר את החנות כמלאך שומר. “